BERITA PENTING..MASYALLAH! lihat apa yang ditemukan 3 lelaki gila karena masuk kedalam SEGITIGA BERMUDA!! mereka sungguh tak disangka-sangka


Perjalanan kami ke bahamas jalan hampir 3 minggu lamanya kerana kapal ini kerap berkunjung di pelabuhan-pelabuhan utk mencari bekalan makanan serta pelepasan dari negara-negara yang sudah kami masuki utk memberikan keyakinan apa yang kami bawa tidaklah barang2 haram yang dapat membawa ancaman pada negara-negara itu. apabila tiba di tiap-tiap perairan ada saja tentera marin ataupon penguatkuasa laut yang datang utk mengecek. apabila ada kesangsian kapal kami ditahan sebentar utk pengesahan.

Bila kapal kami tiba di lautan atlantik satu detik hati yang demikianlah cemas bila saksikan sekitaran lautan yang tak ada pulau bermakna kami ada di tengah-tengah lautan atlantik yang luas serta menurut kapten kapal itu dia laluan segitiga bermuda. bahtiar serta ramzul seperti kerisauan saksikan sesama sendiri. saat ada di bilik kawalan kapal saya kemukakan pertanyaan pada kapten yang bernama zulfakar. " apa... kapten tidak berasa kuatir melalui laluan ni "? tanyaku dengan penuh berani.

" Ini pertama kalinya saya ikuti laluan ni... diawalnya ini kawan saya yang juga kapten kapal bernama john barios penah melalui laluan ini serta selepas dia menghantar barang di miami sesampainya beliau di pelabuhan sebagian petugas menjumpai cuma dia seorang sahaja diatas kapal yang lain sudah tak ada walaupunpunpunpon semasa belayar sebagian 30 crew yang ikuti pelayaran itu dari england.. serta beliau disahkan hilang ingatan kerana setiap waktu beliau mengemukakan ada makhluk ganjil yang tengah mengganas di pertengahan laut atlantik seperti menunggu utk membaham kapal-kapal yang melalui laluan ini. karenanya saya juga mencari jawapan semua kebenaran yang dia katakan " kata beliau dengan suara yang sedikit rasa sedih.

Saya terdiam serta hanya menghayati kesdihan kapten zul yang benar2 merasa dengan apa yang jalan dengan sahabatnya itu. saya kembali pada bahagian tengah kapal serta saksikan ke ke lautan yang sedikit berkabus. sut yang kami gunakan hindari dari pada merasa kedinginan yg melampau waktu angin lautan atlantik yang menempa sekala sekala deras.

Ramzul serta bahtiar telah lakukan rondaan sekitar bersamaan dengan pasukan keselamatan yang ditugaskan membuat perlindungan keselamatan kapal ini. kebanyakannya melayu serta seseorang yakni berbangsa sigh. dalam penghayatan saya di lautan tiba2 bahtiar menggoncang bahuku dengan laju " weiii.. korang terlihat tidak kat sana? " menuju jari bahtiar ke selatan laut. saya serta ramzul layak saksikan.. tetapi saya serta ramzul tidak bisa saksikan apa2 terkecuali kabus yang semakin tidak tidak tebal serta hitam. " mana? tiada apa2 pon " pintas ramzul. " ada saya mmg nmpak tadi " yakini kata2 bahtiar itu. " apa yang anda terlihat " kata ku. ''aku nmpak kapal'' jawab bahtiar. " Ahhh.. kapal pon inginkan kecoh ka? umum la kapal memanglah lantas sini'' pintas ramzul lagi. '' takk.. saya terlihat kapal jaman portugis'' yakini bahtiar lagi. '' agar benar anda ni bahtiar''? ajukan pertanyaan ku dengan penuh kepastian.


Mendadak siren kapal kargo kami kedengaran.. saya layak naik ke dek pengemudi yang melihatkan kapten zulfakar dalam keadaan cemas.. '' apa yang jalan kapten''? " entahlah saya tidak tentu namun tadi saya ternampak seekor binatang yang besar tengah melintas didepan kapal seperti dinosour tengkuknya panjang serta layak menenggelamkan diri'' kata kapten zul. saya saksikan kembali diluar.. kapal santa maria itu tetap masih ada serta bersamaan dengan kapal ini. Awan tiba2 gelap di depan kami seperti ada ribut yang mahu menempa petir sekali sekala menyambar diikutkan dengan guruh tetapi tanda2 hujan tidak terlihat. Ramzul serta bahtiar kedua2anya seperti terpaku apabila di panggil nama seperti tidak ada tanggapan dari mereka.

Kilat senantiasa sambar menyambar serta kabus hitam tidak tidak tebal itu makin hampir baru kami semuanya krew nak berdiri teguh kembali sekali lagi gelombang itu tampak serta menghentam kami.. Ahhh.. terbaring kembali serta muntah2 kami lagi serta senaknya cuma Allah sahaja yang tahu. saya gagahkan utk berdiri waktu krew2 yang lain telah seperti tidak bisa utk berdiri termasuk rakan2 ku ramzul serta bahtiar.. saya selalu meluru ke dek kapten melihatkan mereka juga dah terbaring dilantai dengan muntah2 yang berselerakan. saya papah kapten zulfakar serta selalu kapten itu berkata " cepat AZAN.. tengok tuu " kapten menunjuk jari ke depan.

Ya Allah kabus hitam itu serupa seperti sekujur badan manusia yang besar dengan gagah datang kearah kami.. dengan mulutnya terbuka luas seperti suka mahu menjamah kami.. waktu itu tampak satu pusiran air laut yang besar dibelakangnya.. cuma Allah yang tahu apa yang jalan pada kami ini serta cuma dialah sahaja penyelamat kami. Saya membulatkan tekad serta senantiasa kedepan kapal mengadap kabus instansi itu dengan penuh kemarahan yang tengah mara dengan cuma 200 mtr. sahaja.. kapal ini tidak bergerak. tangan kananku ditekup ke telinga serta dengan nafas panjang saya Azan dengan hati yang berserah padaNYA serta berkata hati ku ALLAH MAHA BESAR... ALLAH MAHA BESAR.. biarkanlah nyawaku di ambil lembaga ini serta selamatkanlah nyawa rakan-rakanku di atas kapal ini.. t
Perjalanan pulang kami tempuhi dengan selamat apabila biasanya krew kapal berwirid serta berzikir. kami juga berjemaah beramai2 ditengah2 kapal bacaan yassin juga tak terlepas apabila di baca ayat 1-9 yassin itu dia ayat yang didengar dicelah2 telinga semasa bersua dengan musibah yang berjalan. yang sebaiknya apabila pakar pasukan keselamatan yang berbangsa sigh mahu memeluk islam kerana saksikan kebesaran yang benar dari Allah yang maha esa hingga terbuka pintu hatinya utk memeluk islam. sukur alhamdulillah.. perjalanan kami selamat ke tanah air selepas 3 minggu belayar dari bahamas serta membawa pengalaman yang tidak ternilai semasa ada di lautan Atlantik.


sumber:http://kabar-terpercaya99.blogspot.com/

Subscribe to receive free email updates:

Baca Juga :
loading...
loading...